ࡱ> M "bjbj==}:WWmv&lz4z4z4844 55"555191919$ּ \9199"1919199qG55?ڻqGqGqG19855qG19qGrqGH 55 Pwqao:l.z49" /b0 nRC`RqG PORADNIA  PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNA 82  500 KWIDZYN ul. Grudzidzka 8 tel./fax 55-279-21-19 e-mail: ppp.kwidzyn@powiatkwidzynski.pl STATUT PORADNI PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNEJ W KWIDZYNIE Podstawa prawna: Art.71 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 7 wrze[nia 1991 r. o systemie o[wiaty ( Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z pzniejszymi zmianami). Rozporzdzenie MEN z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegBowych zasad dziaBania publicznych poradni psychologiczno  pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych. (Dz. U. Nr poz. 199 z 2013 r.). Rozporzdzenie MENiS z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno  pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej (Dz. U. Nr 223, poz. 1869 z 2002 r.) oraz rozporzdzenie MEN z dnia 17 listopada 2010 r. zmieniajce rozporzdzenie w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno  pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej (Dz. U. Nr 228, poz. 1492 z 2010r.). Rozporzdzenie MEN z dnia 18 wrze[nia 2008 r. w sprawie orzeczeD i opinii wydawanych przez zespoBy orzekajce dziaBajce w publicznych poradniach psychologiczno pedagogicznych (Dz. U. Nr 173, poz. 1072 z 2008 r.). Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997 r. Nr 56, poz.357, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1118 oraz z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 22, poz. 291 i Nr 122, poz.1323 z pzniejszymi zmianami). Decyzja WydziaBu O[wiaty PPRN w Kwidzynie w sprawie uruchomienia, organizacji i zakresu dziaBania Poradni Wychowawczo  Zawodowej w Kwidzynie z dnia 3 stycznia 1965 r. Decyzja Nr 2/93 Kuratora O[wiaty w Elblgu z dnia 2 listopada 1993 r. w sprawie przeksztaBcenia Poradni Wychowawczo  Zawodowej w Kwidzynie w Poradni Psychologiczno  Pedagogiczn w Kwidzynie. Orzeczenie Organizacyjne Inspektora O[wiaty i Wychowania w Prabutach z dnia 1 wrze[nia 1978 r. w sprawie powoBania Poradni Wychowawczo  Zawodowej w Prabutach. Decyzja Nr 45/93 Kuratora O[wiaty w Elblgu z dnia 2 listopada 1993 r. w sprawie przeksztaBcenia Poradni Wychowawczo  Zawodowej w Prabutach w Poradni Psychologiczno  Pedagogiczn w Prabutach. UchwaBa Nr IV/25/2002 Rady Powiatu w Kwidzynie z dnia 30 grudnia 2002 r. w sprawie przeksztaBcenia Poradni Psychologiczno  Pedagogicznej w Prabutach w fili Poradni Psychologiczno  Pedagogicznej w Kwidzynie. POSTANOWIENIA WSTPNE 1 Nazwa poradni brzmi:  Poradnia Psychologiczno  Pedagogiczna w Kwidzynie . Poradnia u|ywa pieczci sBu|bowej o nastpujcej tre[ci: Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna, 82-500 Kwidzyn, ul. Grudzidzka 8, tel./fax 055 2792119, NIP 581- 170- 44-76. Nazwa filii poradni brzmi:  Poradnia Psychologiczno  Pedagogiczna w Kwidzynie Filia w Prabutach . Filia poradni u|ywa pieczci sBu|bowej o nastpujcej tre[ci: Poradnia Psychologiczno  Pedagogiczna w Kwidzynie Filia w Prabutach, ul. Reymonta 1, tel./fax 2782116 82-550 Prabuty NIP 581-170-44-76. 2 Siedzib poradni jest miasto Kwidzyn, lokal przy ulicy Grudzidzkiej 8. Siedzib filii jest miasto Prabuty, lokal przy ulicy Reymonta 1. 3 Organem prowadzcym poradni jest Powiat KwidzyDski. 4 Teren dziaBania poradni i filii okre[la organ prowadzcy. Poradnia w Kwidzynie swym zasigiem obejmuje miasto i gmin Kwidzyn, gmin Gardej, gmin Sadlinki, gmin Ryjewo oraz miasto i gmin Prabuty (filia poradni). 5 Nadzr pedagogiczny sprawuje Pomorski Kurator O[wiaty w GdaDsku. 6 Poradnia jest jednostk bud|etow i prowadzi gospodark finansow na zasadach okre[lonych w odrbnych przepisach, zgodnie z wytycznymi i decyzjami organu prowadzcego poradni. 7 Poradnia Psychologiczno  Pedagogiczna w Kwidzynie jest siedzib Lokalnego Centrum Nauczania Kreatywnego w Kwidzynie. CELE I ZADANIA PORADNI 8 Poradnia Psychologiczno  Pedagogiczna w Kwidzynie, zwana dalej  poradni , jest placwk udzielajc dzieciom (od momentu urodzenia) i mBodzie|y pomocy psychologiczno  pedagogicznej oraz pomocy w wyborze kierunku ksztaBcenia i zawodu, udzielajc rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno  pedagogicznej zwizanej z wychowaniem i ksztaBceniem dzieci i mBodzie|y, a tak|e wspomagajc przedszkola, szkoBy i placwki w zakresie realizacji zadaD dydaktycznych, wychowawczych i opiekuDczych. 9 Do zadaD poradni nale|y : diagnozowanie dzieci i mBodzie|y; udzielanie dzieciom i mBodzie|y oraz rodzicom bezpo[redniej pomocy psychologiczno  pedagogicznej; realizowanie zadaD profilaktycznych oraz wspierajcych wychowawcz i edukacyjn funkcj przedszkola, szkoBy i placwki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwizywaniu problemw dydaktycznych i wychowawczych; organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkB i placwek w zakresie realizacji zadaD dydaktycznych, wychowawczych i opiekuDczych. 10 Diagnozowanie dzieci i mBodzie|y prowadzone jest w celu okre[lenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz mo|liwo[ci psychofizycznych dzieci i mBodzie|y, wyja[nienia mechanizmw ich funkcjonowania w odniesieniu do zgBaszanego problemu oraz wskazania sposobu rozwizania tego problemu. Efektem diagnozowania dzieci i mBodzie|y jest w szczeglno[ci: wydanie opinii; wydanie orzeczenia o potrzebie: ksztaBcenia specjalnego, zaj rewalidacyjno  wychowawczych, indywidualnego obowizkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, indywidualnego nauczania dzieci i mBodzie|y; objcie dzieci i mBodzie|y bdz dzieci i mBodzie|y oraz ich rodzicw bezpo[redni pomoc psychologiczno-pedagogiczn; wspomaganie nauczycieli w zakresie pracy z dziemi i mBodzie| oraz ich rodzicami. 11 Poradnia wydaje opinie w sprawach okre[lonych w ustawie z dnia 7 wrze[nia 1991 r. o systemie o[wiaty, w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21,poz.94, z pzn. zm.) oraz w przepisach wydanych na podstawie tych ustaw. Poradnia mo|e wydawa opinie tak|e w innych sprawach, ni| okre[lone w przepisach, zwizanych z ksztaBceniem i wychowaniem dzieci i mBodzie|y. Opinie wydaje si na pisemny wniosek rodzica lub prawnego opiekuna dziecka albo ucznia peBnoletniego, ktrego dotyczy opinia, w terminie nie dBu|szym ni| 30 dni, a w uzasadnionych przypadkach w terminie nie dBu|szym ni| 60 dni, od dnia zBo|enia wniosku. Wniosek powinien zawiera uzasadnienie. Je|eli w celu wydania opinii niezbdne jest przedstawienie za[wiadczenia lekarskiego o stanie zdrowia dziecka, opini wydaje si w cigu 7 dni od dnia przedstawienia za[wiadczenia. Poradnia mo|e zwrci si do dyrektora przedszkola, szkoBy lub placwki o wydanie opinii o problemach dydaktycznych i wychowawczych dziecka, informujc o tym osob skBadajc wniosek. Wnioski skBada si w postaci papierowej lub elektronicznej. Opinia poradni zawiera: oznaczenie poradni wydajcej opini; numer opinii; dat wydania opinii; podstaw prawn wydania opinii; imi i nazwisko osoby, ktrej dotyczy opinia, jej numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL- seri i numer dokumentu potwierdzajcego jej to|samo[, dat i miejsce urodzenia oraz miejsce zamieszkania, nazw i adres przedszkola, szkoBy lub placwki oraz oznaczenie oddziaBu przedszkolnego w przedszkolu, oddziaBu w szkole lub grupy wychowawczej w placwce, do ktrej uczeD uczszcza; okre[lenie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz mo|liwo[ci psychofizycznych osoby, ktrej dotyczy opinia, a tak|e opis mechanizmw wyja[niajcych funkcjonowanie tej osoby w odniesieniu do problemu zgBaszanego we wniosku o wydanie opinii; stanowisko w sprawie, ktrej dotyczy opinia oraz jego szczegBowe uzasadnianie; wskazania dla nauczycieli dotyczce pracy z dzieckiem/uczniem; wskazania dla rodzicw dotyczce pracy z dzieckiem lub wskazania dla peBnoletniego ucznia, ktre powinien stosowa w celu rozwizania zgBaszanego problemu; imiona i nazwiska oraz podpisy specjalistw, ktrzy sporzdzili opini; podpis dyrektora poradni. Poradnia, na pisemny wniosek rodzica albo peBnoletniego ucznia, wydaje informacje o wynikach przeprowadzonej diagnozy. 12 Pomoc psychologiczno  pedagogiczna udzielana bezpo[rednio dzieciom i mBodzie|y oraz ich rodzicom polega w szczeglno[ci na: prowadzeniu terapii dzieci i mBodzie|y oraz ich rodzin; udzielaniu wsparcia dzieciom i mBodzie|y wymagajcym pomocy psychologiczno  pedagogicznej lub pomocy w wyborze kierunku ksztaBcenia i zawodu oraz planowaniu ksztaBcenia i kariery zawodowej; udzielaniu pomocy rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz mo|liwo[ci psychofizycznych dzieci i mBodzie|y oraz w rozwizywaniu problemw edukacyjnych i wychowawczych. Pomoc ta udzielana jest w formie: - indywidualnych lub grupowych zaj terapeutycznych dla dzieci i mBodzie|y; - terapii rodziny; - grup wsparcia; - prowadzenia mediacji; - interwencji kryzysowej; - warsztatw; - porad i konsultacji; - wykBadw i prelekcji; - dziaBalno[ci informacyjno  szkoleniowej. 13 Realizowanie przez poradni zadaD profilaktycznych oraz wspierajcych wychowawcz i edukacyjn funkcj przedszkola, szkoBy i placwki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwizywaniu problemw dydaktycznych i wychowawczych , polega na: udzielaniu nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych lub specjalistw pomocy w: rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz mo|liwo[ci psychofizycznych dzieci i mBodzie|y, w tym w rozpoznawaniu ryzyka wystpienia specyficznych trudno[ci w uczeniu si u uczniw klas I-III szkoBy podstawowej, planowaniu i realizacji zadaD z zakresu doradztwa edukacyjno  zawodowego, rozwijaniu zainteresowaD i uzdolnieD uczniw; wspBpracy z przedszkolami, szkoBami i placwkami w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoBy i placwki pomocy psychologiczno  pedagogicznej oraz opracowywaniu i realizowaniu indywidualnych programw edukacyjno-terapeutycznych oraz indywidualnych programw zaj rewalidacyjno  wychowawczych; wspBpracy, na pisemny wniosek dyrektora przedszkola, szkoBy lub placwki lub rodzica dziecka niepeBnosprawnego albo peBnoletniego ucznia niepeBnosprawnego, w okre[leniu niezbdnych do nauki warunkw, sprztu specjalistycznego i [rodkw dydaktycznych, w tym wykorzystujcych technologie informacyjno  komunikacyjne, odpowiednich ze wzgldu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz mo|liwo[ci psychofizyczne dziecka/ucznia niepeBnosprawnego; udzielaniu nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych lub specjalistom pomocy w rozwizywaniu problemw dydaktycznych i wychowawczych; podejmowaniu dziaBaD z zakresu profilaktyki uzale|nieD i innych problemw dzieci i mBodzie|y; prowadzeniu edukacji dotyczcej ochrony zdrowia psychicznego w[rd dzieci i mBodzie|y, rodzicw i nauczycieli; udzielaniu, we wspBpracy z placwkami doskonalenia nauczycieli i bibliotekami pedagogicznymi, wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych i specjalistom. 2. Zadania te realizowane s w formie: porad i konsultacji; udziaBu w spotkaniach nauczycieli, wychowawcw grup wychowawczych i specjalistw; udziaBu w zebraniach rad pedagogicznych; warsztatw; grup wsparcia; wykBadw i prelekcji; prowadzenia mediacji; interwencji kryzysowej; dziaBalno[ci informacyjno  szkoleniowej; 10)organizowania i prowadzenia sieci wspBpracy i samoksztaBcenia dla nauczycieli, wychowawcw grup wychowawczych i specjalistw, ktrzy w zorganizowany sposb wspBpracuj ze sob w celu doskonalenia swojej pracy, w szczeglno[ci poprzez wymian do[wiadczeD. 14 Wspomaganie przez poradni przedszkoli, szkB i placwek polega na zaplanowaniu i przeprowadzeniu dziaBaD majcych na celu popraw jako[ci pracy przedszkola, szkoBy lub placwki w zakresie: wynikajcym z kierunkw realizacji przez kuratorw o[wiaty polityki o[wiatowej paDstwa, ustalanych przez ministra wBa[ciwego do spraw o[wiaty i wychowania zgodnie z art. 35 ust. 2 pkt 1 ustawy oraz wprowadzanych zmian w systemie o[wiaty; wymagaD stawianych wobec przedszkoli, szkB i placwek, ktrych wypeBnianie jest badane przez organy sprawujce nadzr pedagogiczny w procesie ewaluacji zewntrznej, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 35 ust. 6 ustawy; realizacji podstaw programowych; rozpoznawania potrzeb dzieci i mBodzie|y oraz indywidualizacji procesu nauczania i wychowania; analizy wynikw i wnioskw z nadzoru pedagogicznego oraz wynikw sprawdzianu i egzaminw; potrzeb zdiagnozowanych na podstawie analizy wynikw i wnioskw; innych potrzeb wskazanych przez przedszkole, szkoB lub placwk. Wspomaganie przedszkoli, szkB i placwek obejmuje: pomoc w diagnozowaniu potrzeb przedszkola, szkoBy lub placwki; ustalenie sposobw dziaBania prowadzcych do zaspokojenia potrzeb przedszkola, szkoBy lub placwki; zaplanowanie form wspomagania i ich realizacj; wspln ocen efektw i opracowanie wnioskw z realizacji zaplanowanych form wspomagania. 15 Poradnia realizuje swoje zadania wspBdziaBajc tak|e z innymi poradniami, placwkami doskonalenia nauczycieli i bibliotekami pedagogicznymi oraz organizacjami pozarzdowymi i innymi podmiotami [wiadczcymi poradnictwo i pomoc dzieciom i mBodzie|y oraz ich rodzicom i nauczycielom. 16 Korzystanie z pomocy udzielanej przez poradni jest dobrowolne i nieodpBatne. 17 Poradnia udziela pomocy uczniom, ich rodzicom i nauczycielom przedszkoli, szkB i placwek majcych siedzib na terenie dziaBania poradni. 18 W przypadku dzieci nieuczszczajacych do przedszkola lub szkoBy oraz ich rodzicw, pomocy udziela poradnia wBa[ciwa ze wzgldu na miejsce zamieszkania dziecka. 19 Na podstawie porozumienia zawartego midzy organami prowadzcymi poradnie, poradnia mo|e udziela pomocy uczniom, ich rodzicom i nauczycielom z przedszkoli, szkB i placwek niemajcych siedziby na terenie dziaBania poradni oraz niezamieszkaBym na terenie dziaBania poradni dzieciom, ktre nie uczszczaj do przedszkoli lub szkoBy, i ich rodzicom oraz dzieciom sBabo widzcym i niewidomym, sBabo sByszcym i niesByszcym oraz dzieciom z autyzmem, ich rodzicom i nauczycielom. ORGANIZACJA PRACY PORADNI 20 Poradnia prowadzi nastpujc dokumentacj: wykaz alfabetyczny dzieci i mBodzie|y korzystajcych z pomocy poradni, zawierajcy numer nadany przez poradni przy zgBoszeniu, imi (imiona) i nazwisko dziecka, dat jego urodzenia , numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL- seri i numer dokumentu potwierdzajcego jego to|samo[ oraz adres zamieszkania, rejestr wydanych opinii i rejestr wydanych orzeczeD, zawierajcy numer, o ktrym mowa w pkt 1, numer opinii lub orzeczenia oraz dat ich wydania, dokumentacj badaD, dzienniki indywidualnych zaj pracownikw pedagogicznych, dzienniki indywidualnych i grupowych zaj specjalistycznych, dokumentacj okre[lajc organizacj i dziaBanie poradni, zgodnie z odrbnymi przepisami, w tym midzy innymi: arkusz organizacji poradni, plan finansowy, program rozwoju poradni, roczny plan pracy, roczny plan nadzoru pedagogicznego, tygodniowy rozkBad zaj pracownikw poradni, protokoBy posiedzeD zespoBw orzekajcych, protokoBy posiedzeD rady pedagogicznej, regulaminy, procedury, 7) inn dokumentacj wymagan odrbnymi przepisami. 21 SzczegBow organizacj dziaBania poradni w danym roku szkolnym okre[la arkusz organizacyjny poradni, opracowany przez dyrektora poradni, z uwzgldnieniem rocznego planu pracy oraz planu finansowego poradni, w terminie do dnia 30 kwietnia danego roku. Arkusz organizacyjny poradni zatwierdza organ prowadzcy poradni w terminie do dnia 25 maja danego roku. 22 W arkuszu organizacyjnym poradni umieszcza si w szczeglno[ci: liczb pracownikw poradni, w tym pracownikw zajmujcych stanowiska kierownicze oraz ogln liczb godzin zaj finansowanych ze [rodkw przydzielonych przez organ prowadzcy. 23 Poradnia realizuje zadania statutowe zgodnie z wytycznymi wBadz nadrzdnych oraz wBasnymi planami pracy. 24 Poradnia posiada fili w Prabutach. 25 Filie tworzy i likwiduje oraz okre[la zakres i teren dziaBania organ prowadzcy. 26 W poradni s organizowane i dziaBaj na zasadach okre[lonych w odrbnych przepisach zespoBy orzekajce, ktre wydaj; orzeczenia o potrzebie ksztaBcenia specjalnego dla dzieci i mBodzie|y niepeBnosprawnej oraz niedostosowanej spoBecznie, wymagajcej stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, orzeczenia o potrzebie indywidualnego obowizkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci, ktrych stan zdrowia uniemo|liwia lub znacznie utrudnia uczszczanie do przedszkola lub oddziaBu przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej, orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dla dzieci i mBodzie|y, ktrych stan zdrowia uniemo|liwia lub znacznie utrudnia uczszczanie do szkoBy, orzeczenia o potrzebie zaj rewalidacyjno  wychowawczych dla dzieci i mBodzie|y upo[ledzonych umysBowo w stopniu gBbokim, opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepeBnosprawno[ci do podjcia nauki w szkole. 27 SkBad zespoBw orzekajcych, tryb powoBywania tych zespoBw, szczegBowe zasady ich dziaBania, tryb postpowania odwoBawczego oraz szczegBowe zasady kierowania dzieci i mBodzie|y do ksztaBcenia specjalnego, indywidualnego obowizkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania okre[lone s w Rozporzdzeniu MEN z dnia 18 wrze[nia 2008 r. w sprawie orzeczeD i opinii wydawanych przez zespoBy orzekajce dziaBajce w publicznych poradniach psychologiczno- pedagogicznych (Dz. U. Nr 173 z 2008 r., poz. 1072). 28 Prac zespoBw orzekajcych dziaBajcych w poradni szczegBowo okre[la Regulamin Pracy ZespoBw Orzekajcych w Poradni Psychologiczno  Pedagogicznej w Kwidzynie. 29 Poradnia dziaBa w cigu caBego roku jako placwka, w ktrej nie s przewidziane ferie szkolne. Organ prowadzcy mo|e ustali terminy przerw w pracy poradni/filii w okresie ferii letnich. Ustalenie terminw przerw w pracy poradni w okresie ferii letnich nastpuje w porozumieniu z dyrektorem poradni. 30 Dzienny czas pracy poradni ustala dyrektor poradni w uzgodnieniu z organem prowadzcym. 31 Czas pracy pracownikw pedagogicznych w peBnym wymiarze zaj nie mo|e przekracza 40 godzin na tydzieD. 32 W ramach czasu pracy, o ktrym mowa w 30 oraz ustalonego wynagrodzenia pracownik obowizany jest realizowa: zajcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuDcze, prowadzone bezpo[rednio z dziemi i mBodzie|, albo na ich rzecz w wymiarze 20 godzin bezpo[redniej pracy z dzieckiem, inne czynno[ci wynikajce z zadaD statutowych poradni, zajcia i czynno[ci zwizane z przygotowaniem si do zaj, samoksztaBceniem i doskonaleniem zawodowym. 33 Obowizkowy wymiar godzin zaj pracownikw pedagogicznych obejmuje rwnie| czas przeznaczony na prac z nauczycielami, rodzicami i innymi osobami, prowadzon w poradni i poza jej terenem zgodnie z tygodniowym planem pracy, je[li praca ta wi| si z zajciami prowadzonymi bezpo[rednio z dziemi i mBodzie|. ORGANY PORADNI 34 Organami poradni s: dyrektor poradni, rada pedagogiczna. 35 Prac poradni kieruje dyrektor, ktry peBni jednocze[nie funkcj przewodniczcego rady pedagogicznej. 36 Dyrektor poradni w szczeglno[ci: 1) jest kierownikiem zakBadu pracy dla zatrudnionych w poradni nauczycieli oraz pracownikw administracji i obsBugi, kieruje bie|c dziaBalno[ci dydaktyczno  wychowawcz poradni oraz reprezentuje j na zewntrz, sprawuje nadzr pedagogiczny, inspiruje i wspomaga nauczycieli poradni w speBnianiu przez nich wymagaD w zakresie jako[ci pracy poradni oraz w podejmowaniu nowatorstwa pedagogicznego, gromadzi informacje o pracy nauczycieli poradni i dokonuje oceny ich pracy, realizuje uchwaBy rady pedagogicznej podjte w ramach ich kompetencji stanowicych, opracowuje szczegBow organizacj pracy oraz plan pracy poradni na dany rok szkolny, dysponuje [rodkami okre[lonymi w planie finansowym i ponosi odpowiedzialno[ za ich prawidBowe wykorzystanie, a tak|e mo|e organizowa administracyjn, finansow i gospodarcz obsBug placwki, wspBdziaBa ze szkoBami wy|szymi oraz zakBadami ksztaBcenia nauczycieli w organizacji praktyk pedagogicznych, wykonuje inne zadania wynikajce z przepisw szczegBowych. 37 Dyrektor w szczeglno[ci decyduje w sprawach: zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracownikw poradni, przyznawania nagrd oraz wymierzania kar porzdkowych nauczycielom i innym pracownikom poradni, wnioskowania, po zasigniciu opinii rady pedagogicznej, w sprawach odznaczeD, nagrd i innych wyr|nieD dla nauczycieli i innych pracownikw poradni. 38 Dyrektor poradni w wykonywaniu swoich zadaD wspBpracuje z rad pedagogiczn. 39 Dyrektor poradni odpowiedzialny jest rwnie| za: zapewnienie pomocy nauczycielom w realizacji ich zadaD i doskonaleniu zawodowym, zapewnienie, w miar mo|liwo[ci, odpowiednich warunkw organizacyjnych do realizacji zadaD podstawowych pracownikw. 40 Kierownik filii: kieruje bie|c dziaBalno[ci dydaktyczno  wychowawcz filii poradni, sprawuje nadzr pedagogiczny nad pracownikami filii, realizuje uchwaBy rady pedagogicznej podjte w ramach ich kompetencji stanowicych, wykonuje inne zadania wynikajce z przepisw szczeglnych, wspBdziaBa ze szkoBami wy|szymi oraz zakBadami ksztaBcenia nauczycieli w organizacji praktyk pedagogicznych. 41 W poradni dziaBa rada pedagogiczna, ktra jest kolegialnym organem placwki w zakresie realizacji jej zadaD. 42 W skBad rady pedagogicznej wchodz wszyscy pracownicy pedagogiczni zatrudnieni w poradni. W posiedzeniach rady pedagogicznej mog tak|e bra udziaB z gBosem doradczym osoby zapraszane przez przewodniczcego za zgod lub na wniosek rady pedagogicznej. 43 Zebrania plenarne rady pedagogicznej s organizowane: przed rozpoczciem roku szkolnego, w ka|dym semestrze w zwizku z podsumowaniem pracy pBrocznej, po zakoDczeniu rocznych zaj, oraz w miar bie|cych spraw. Zebrania mog by organizowane z inicjatywy przewodniczcego rady, organu prowadzcego poradni albo co najmniej 1/3 czBonkw rady pedagogicznej. 44 Przewodniczcy prowadzi i przygotowuje zebranie rady pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej czBonkw o terminie i porzdku zebrania zgodnie z regulaminem rady. 45 Dyrektor poradni przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej ni| dwa razy w roku szkolnym, oglne wnioski wynikajce ze sprawowania nadzoru pedagogicznego oraz informacje o dziaBalno[ci poradni. 46 Do kompetencji stanowicych rady pedagogicznej nale|: zatwierdzanie planw pracy poradni, podejmowanie uchwaB w sprawie innowacji i eksperymentw pedagogicznych, ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego pracownikw pedagogicznych . 47 Rada pedagogiczna opiniuje w szczeglno[ci: organizacj pracy poradni, w tym zwBaszcza tygodniowy harmonogram pracy pracownikw, projekt planu finansowego poradni, wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeD, nagrd i innych wyr|nieD, propozycje dyrektora poradni w sprawach przydziaBu nauczycielom staBych prac i zaj w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo pBatnych zaj. 48 Dyrektor poradni wstrzymuje wykonanie uchwaB niezgodnych z przepisami prawa. O wstrzymaniu wykonania uchwaBy dyrektor niezwBocznie zawiadamia organ prowadzcy poradnie oraz organ sprawujcy nadzr pedagogiczny. Organ sprawujcy nadzr pedagogiczny w porozumieniu z organem prowadzcym poradni uchwala uchwaB w razie stwierdzenia jej niezgodno[ci z przepisami prawa. Rozstrzygnicie organu sprawujcego nadzr pedagogiczny jest ostateczne. 49 Rada pedagogiczna przygotowuje i uchwala statut poradni oraz dokonuje zmian w statucie. 50 UchwaBa rady pedagogicznej s podejmowane zwykB wikszo[ci gBosw w obecno[ci co najmniej poBowy jej czBonkw. Rada pedagogiczna ustala regulamin swojej dziaBalno[ci. Zebrania rady pedagogicznej s protokoBowane. Pracownicy s zobowizani do nie ujawniania osobom postronnym spraw uczniw lub ich rodzicw, a tak|e nauczycieli i innych pracownikw poradni. 51 W przypadku zaistnienia sporw kompetencyjnych w sprawach merytorycznych midzy rad pedagogiczn a dyrektorem ustala si 2-tygodniowy termin wyja[nienia sporu. Mo|liwe jest zaproszenie niezale|nego mediatora. W przypadku braku porozumienia ostatecznym organem odwoBawczym jest kurator o[wiaty, w innych sprawach organ prowadzcy. V. PRACOWNICY PORADNI 52 Pracownikami pedagogicznymi poradni s: psycholodzy, pedagodzy, logopedzi, doradcy zawodowi. 53 Szczeglne kwalifikacje pracownikw pedagogicznych oraz ich prawa i obowizki okre[laj przepisy ustawy z dnia 28 stycznia 1982 r.- Karta Nauczyciela. 54 Pracownicy poradni realizuj zadania poradni rwnie| poza poradni, w szczeglno[ci w przedszkolu, szkole i placwce oraz w [rodowisku rodzinnym dzieci i mBodzie|y. 55 SzczegBowy przydziaB zadaD dla pracownikw pedagogicznych zawarty jest w zakresach czynno[ci obowizkw opracowanych przez dyrektora poradni i przekazanych ka|demu pracownikowi pedagogicznemu do bezpo[redniego stosowania. 56 Pracownicy pedagogiczni poradni winni wykonywa na zlecenie dyrektora inne prace nie ujte w zakresie czynno[ci, a wynikajce z obowizujcych przepisw. 57 Pracownikom pedagogicznym poradni przysBuguje prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze 35 dni roboczych w czasie ustalonym w planie urlopw. 58 W ramach przysBugujcego wymiaru urlopu wypoczynkowego pracownik pedagogiczny ma prawo do nieprzerwanego co najmniej czterotygodniowego urlopu wypoczynkowego. 59 Szczeglne zasady przyznawania [wiadczeD dla pracownikw pedagogicznych okre[lone s w Ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r.  Karta Nauczyciela. 60 Poradnia mo|e, w zale|no[ci od potrzeb, realizowa swoje zadania przy pomocy innych specjalistw, w szczeglno[ci lekarzy. 61 Oprcz pracownikw pedagogicznych poradnia zatrudnia tak|e pracownikw administracji i obsBugi w zale|no[ci od potrzeb poradni, wg stanowisk wystpujcych w szkoBach i placwkach o[wiatowo  wychowawczych. Prawa i obowizki pracownikw administracji i obsBugi okre[laj przepisy kodeksu pracy oraz inne powszechnie obowizujce przepisy, a tak|e regulamin pracy i regulamin wynagrodzenia pracownikw administracji i obsBugi. SzczegBowe przydziaBy zadaD dla pracownikw administracji i obsBugi zawarte s w zakresach czynno[ci i obowizkw opracowanych przez dyrektora na podstawie obowizujcych aktw prawnych i przekazywanych ka|demu pracownikowi do bezpo[redniego stosowania. Pracownicy administracyjni i obsBugi winni wykonywa na zlecenie dyrektora inne prace nie ujte w zakresie czynno[ci, a wynikajce z obowizujcych przepisw prawnych. 62 Pomoc dzieciom i mBodzie|y mo|e by udzielana przez wolontariuszy. 63 Wolontariuszem w poradni mo|e by osoba peBnoletnia, ktra nie byBa karana i wobec ktrej nie toczy si postpowanie karne. 64 Dyrektor poradni informuje wolontariusza o specyfice pracy w poradni i konieczno[ci zachowania tajemnicy w sprawach dotyczcych dzieci i mBodzie|y, rodzicw i nauczycieli korzystajcych z pomocy poradni. 65 Dyrektor poradni zawiera z wolontariuszem porozumienie okre[lajce: zakres, sposb i czas wykonywania zadaD; czas trwania porozumienia; zobowizanie wolontariusza do wykonywania zadaD we wspBpracy ze specjalistami z poradni; zobowizanie wolontariusza do nieujawniania informacji dotyczcych dzieci i mBodzie|y, rodzicw i nauczycieli korzystajcych z pomocy poradni; postanowienie o mo|liwo[ci rozwizania porozumienia. 66 Wolontariusz wykonuje zadania okre[lone w porozumieniu we wspBpracy ze specjalistami oraz pod nadzorem dyrektora poradni lub wyznaczonej przez niego osoby. POSTANOWIENIA KOCCOWE 67 Pracownikw poradni winna cechowa kultura i takt pedagogiczny w kontaktach midzyludzkich, jak rwnie| umiejtno[ unikania, a tak|e rozwizywania trudnych lub konfliktowych sytuacji. 68 Wszyscy pracownicy poradni zobowizani s do sumiennego wypeBniania powierzonych obowizkw oraz przestrzegania dyscypliny pracy. 69 Pracownikw poradni obowizuje przestrzeganie tajemnicy sBu|bowej. 70 Wszyscy pracownicy obowizani s do [cisBego przestrzegani statutu poradni. 71 Statut uchwalono na posiedzeniu rady pedagogicznej w dniu 14.03.2013 roku. Statut obowizuje od dnia 15.03.2013r. 72 Z chwil wej[cia w |ycie niniejszego statutu traci moc Statut przyjty uchwaB rady pedagogicznej w dniu 23 lutego 2012 r.     PAGE  PAGE 18 bn>hJ L Zbh0 : !""""&&&** 1ELN㾸 B*ph B*CJph6B*CJ]ph B*CJphCJ 5CJ\6] B*ph 5>*CJ\ 5CJ \CJ B*CJOJQJmHphsH$5B*CJOJQJ^JmHphsHmHsH5CJmHnHsH j5U5CJCJ3JbdfhJ L h^h & F$a$$a$\d@&^\` $da$d  :;RT*,ln$a$h^h & FZbt$8^8a$$8^8a$$ & Fa$$a$tv~h0 2 : !!!!""""""""" & F$a$8^8$8^8a$$8^8a$"&&&&:'((~))*****B--- $ & F 8a$$ 88^8a$$ 88^8a$ $ 8a$ $8P^8`Pa$$^a$$ & Fa$$8^8a$$8^8a$-~/j01111 1346f89N:~:::;P;X>X@@vABD & F ^` & F $ 8a$ $ & F 8a$DDEEERFFnڸ ܹ$ & Fa$$^a$ & F$a$<>TԼּxzFֿlnxl$ ha$ $ & F ha$$ a$$\^\a$$ & Fa$$a$$^a$f26@&|~ @ $ ha$ $ h^a$ $ h^a$ $:PtvD$ @ L^`La$ @ ^$ @ ^a$ @ $ & F @ a$ $ @ a$$ @ a$@BJLBDBDfhbr  "0JmHnHu0J j0JU jU B*ph B*ph5\CJ 5CJ\ B*CJphI$&BLBDn$$tv*"$:L`L^^r68:D~8^8l^l$l^la$\^\^ & F^FHhlnfh"$~^$a$$8^8a$$a$ &`#$ @ $8^8a$ " @  1h. A!"#7$%`!S HTqS"%% lgԔR J! xXxT$!  " ĨQ*%ҋ"ՈC/G A|>]:|Rth&H"HyP{μw7\ѻ9s9{/Ba& .u\qjErc*@Q9W rDuč\gHٖ}mKAWzI7Rrꈾiɩ ml$vm5a@ }P \Dp0dg359NqL< _^sJ898dwjQ!A#Bh}@/]{*/};d#ꠟHpd LRGM /0w&?*Z1X֑8'_ne aq;F?njSq\A@U 0h]Nk'vF[#u`&āöKF18 ǧ -IH9Q KzDC p ؂Y1NO5ba>0NSy:۞%E>$s Fg.8nt dp5[D "2m`X" 6q yb@ɹz,mxW)"/L`xB6Ap9O;؇Fzc(."/h8h#0;R qT@?68HpFe& i79^g"A *:l*W[djco=n}t|-h^.m˖_<UUQ64Ú `8vp"YWO[cCqj]kƒ&2f5ˣ0w0N< )c 6,=X^ f`.~ei*֥S=⻰ZʮZR`fR q.{My4`pP nec '8nlXM&yl^ngvscsk3k GhP&nnuK8_3'䊄.Pִ$yz! 4sga 2ٚ3tԗ>6𷼂B|' /$3).T= Ï 4KfsW&QQ4 XU%W )MzcgZJ<+k%;|$z`Zݮk [ HQ.Vb:.F=Y|JeaeQ#h0̢M SR=Ѳ\Dzh ⓿cw]~n/*neŠ:s6M/ii[cC[k[k=h'84~D {Fp}-QS xك*(}F;D.t= ɻ\W(>b r :ΥiV.N_p}y |@V\ëq7ēV QX JTEÕ2/jykƪSIV9؅VkɎ:pI$p Ed)IH5NPYTa@9 y'ퟠ:3?/mh#U(ԥ(yD3Њ{RP=Y¦@a8g$PϧEo+7/9NOq-w("Jt/Se(qE=CLtI.KN+ESRx=c:6P]ga>}1W_Ks=JQTK&z=)M?Loh%rGﱯތLKm)uj|Z/vz,5_׻0U:J?DIzD?FTVWE)Z 3{& 3ico}?uM)YR'=ȩ?z%?:Vlhr4{PptA%ܩUl ?5mL%a^&s')֍ȥ4ݕܲ>_nM}: gG4>^!dٹnqjg܁vSCtB_Ѫ)jT.J1lWTr^4L50UȲW 7o(Ns:.SYLU2oS3Ztvz”1-;O}G1f4(PL@> NagBwek 1$$@&a$ 5CJ\F@F NagBwek 2$$8@&^8a$ 5CJ \L@L NagBwek 3!$$ 88@&^8a$CJ@@@ NagBwek 4$$@&^a$CJF@F NagBwek 5$$@&^a$ 5CJ \<< NagBwek 6$$@&a$>*CJN@N NagBwek 7$$ & F @ @&a$ 5CJ\RR NagBwek 8!$$ @ @&^a$ 5CJ\: @: NagBwek 9 $8@&^8CJBA@B Domy[lna czcionka akapitu>B@> Tekst podstawowy$a$CJ, @, Stopka  p#()@( Numer stronyTC@"T Tekst podstawowy wcity$8^8a$CJhR@2h Tekst podstawowy wcity 2 $ 8^8`a$CJXS@BX Tekst podstawowy wcity 3$^a$CJTP@RT Tekst podstawowy 2$ a$ B*CJph>Ob> Styl1dhB*CJOJQJaJph<^r< Normalny (Web) ddaJvv .JL%1234EFab:;./;<     2 6 ~ 9 "OPQRSjklp`aeIWrsx:\8,Diw11\Q k .!k!!b"=#_######$$,$D$p$q$v$$b%c%%%& ';'{''{(( )Q) *Z****5+X+++,X,,,,-B-N-]-s----.U...///// /P///011-222 3>3~334m4n4s45556M666 7 7 7C77799999:N;;;/<m<<<=!=4=X======:>;><>=>B>???@@@FAAABBUBBBCCDDAEEVFFFF\HHHHIIIIJFJJJKkKlKKKL+L8LLNMMMMMMM,O-O.O/O?O@OIO^OpOOOOOO4PVPPPQ=Q[QQARRRSTWTXTYTZT_TTT4UUUUV V%VVVVWW"W3WzWWX>XXXXY Y%YY Z!Z"Z#Z$Z0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B> 0B> 0B> 0B> 0B> 0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B>0B> 0B> 0B>0K0K0K 0K 0K 0K0K0K0K0K0K0K0K0KH 0 B>0/O0/O0/O 0/O 0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O 0/O0/O 0/O 0/O 0/O 0/O 0/O 0/O 0 /O 0 /O0/O0/O0/O0/O0/O 0/O 0/O 0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O 0/O 0/O0/O0/O0/O 0/O 0/O 0/O 0/O 0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O 0/O 0/O 0/O 0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O 0/O 0/O 0/O0/O0/O0/O 0/O 0/O 0/O 0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O 0/O 0/O 0/O 0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O 0/O 0/O 0/O 0/O 0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/O0/Oh 0 /O0000000000000000000000000000000000@0@0@0 0 %%%(N"y t"-D~L|SZ]boT|.ҟ. "z|}~ { !(!!  /X2$wjX^:o[ 2$HTqS"%% [ ". @ 4(   o= C c"$?l  0A ?x  <$?l2   0333$?o=B S  ?JvT"t   JvNvmvmvovovpvpvrvsvuvvvxvyvvvvLn"wx  vIJZq:E56UW/DNinw{l1;1;Q W #!-!/!=!k!v!!!b"l"####$$$$%%%%%%&& '';'E'''''((( )G)P))) * *******,+4+:+C+++++++,,\,g,,,,,- -B-L-N-R-]-e-s-~----- ...#.......I/O///////001111-2422222>3C3333344)8<8::N;U;;;;;/<8<m<y<<<<<==!='=4=:=X=b========== >S?f?BBC DEDODAEKEEEVF\F\H]H#I7IFJGJKKKLLL]MjMMM^OfOpOtOPPPPQQ Q,Q=QEQ[QdQQQARJRRRRRSST#TTTTT4U@UVVaVVV3W:WzWWWWX X>XIXrZwZZZZZZZT[Z[]]]]]]^^^^^^;_E_Ob[bdd eee e"e+e-e4eeeggiippppqq\qhqqquuuuuumvmvovovpvpvrvsvuvvvxvyvvvvL$%04D  "aeXx#########$$$$+$,$C$%%**5+W+.// /n4t4556M6 7C77799===>B>??@@FAABUBBCFFIIFJ_JJKlKK+L8LMM/OIOOOO4P Q=QZT_TUU V%VW2WXX Y%Y'ZI bZ%@0De!H@U#($PU*,g0J.P|1Xdz:bJ3-6^>>:An>9|"?2P>lV@\ZJ7@fnL A\Z/mAZ†L}E~CKy7FH_ H8Z} H&lIHELzXt}PЪHShFfv"+UzaYs,ufK\Ő.{dB<EWfetfYk@X(l(ZLxyl|BJn>} 2;nJzJ^J`zo()^`. L ^ `L.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.^`o()^`o() L ^ `L.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.,,^,`o()^`. L ^ `L.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.8  ^ `o()8  ^ `.8 L ^ `L.8xx^x`.8HH^H`.8L^`L.8^`.8^`.8L^`L.^`o(.T0T^T`0o(.L^`L.  ^ `.\ \ ^\ `.,L,^,`L.^`.^`.L^`L.^`o(.dd^d`o() 4L4^4`LhH.   ^ `hH.   ^ `hH. L^`LhH. tt^t`hH. DD^D`hH. L^`LhH.^`o()^`.^ L^ ^^ `L...^.`.^`.L^`L.^`.nn^n`.>L>^>`L. pp^p`o(hH) ^`hH.  L ^ `LhH.   ^ `hH. xx^x`hH. HLH^H`LhH. ^`hH. ^`hH. L^`LhH.,,^,`o()  ^ `o()  ^ `o(.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.,,^,`o()^`. L ^ `L.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.h^`)h^`.hL^`L.hpp^p`.h@ @ ^@ `.hL^`L.h^`.h^`.hL^`L.h^`.h  ^ `.h L ^ `L.hxx^x`.hHH^H`.hL^`L.h^`.h^`.hL^`L. ^`o(hH) ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.^`o(.^`o() L^`LhH.   ^ `hH. [[^[`hH. +L+^+`LhH. ^`hH. ^`hH. L^`LhH.hhh^h`)h88^8`.hL^`L.h  ^ `.h  ^ `.hxLx^x`L.hHH^H`.h^`.hL^`L.hhh^h`.h88^8`.hL^`L.h  ^ `.h  ^ `.hxLx^x`L.hHH^H`.h^`.hL^`L.,,^,`o()^`. L ^ `L.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.^`o()pp^p`.@ L@ ^@ `L.^`.^`.L^`L.^`.PP^P`. L ^ `L.hcc^c`.h3 3 ^3 `.h L ^ `L.h^`.h^`.hsLs^s`L.hCC^C`.h^`.hL^`L.^`o()^`o()| L| ^| `L.LL^L`.^`.L^`L.^`.^`.\L\^\`L. @ @ ^@ `o(hH)   ^ `hH.  L ^ `LhH. xx^x`hH. HH^H`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. L^`LhH.,,^,`o() ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.,,^,`o()^`. L ^ `L.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.,,^,`o() ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.  ^ `o()  ^ `.xLx^x`L.HH^H`.^`.L^`L.^`.^`.X LX ^X `L.YkY^Y`ko()^`. L ^ `L.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.,,^,`o()^`. L ^ `L.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.TT^T`o()pp^p`.@ L@ ^@ `L.^`.^`.L^`L.^`.PP^P`. L ^ `L.^`o()pp^p`o()@ L@ ^@ `L.^`.^`.L^`L.^`.PP^P`. L ^ `L.,,^,`o()^`. L ^ `L.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.^`o()pp^p`.@ L@ ^@ `L.^`.^`.L^`L.^`.PP^P`. L ^ `L.^`o()pp^p`o()@ L@ ^@ `L.^`.^`.L^`L.^`.PP^P`. L ^ `L.^`o()^`.pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L.,,^,`o()^`. L ^ `L.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.,,^,`o()^`o() L ^ `L.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.,,^,`o()^`. L ^ `L.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.,,^,`o()  ^ `o()  ^ `o(.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.^`o()^`.pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L.^`o()  ^ `. L ^ `L.``^``.00^0`.L^`L.^`.^`.pLp^p`L.hh^h`o() ^`hH. L^`LhH. ||^|`hH. L L ^L `hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. L^`LhH.,,^,`o()^`. L ^ `L.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.cc^c`o()3 3 ^3 `. L ^ `L.^`.^`.sLs^s`L.CC^C`.^`.L^`L. @ @ ^@ `o(hH)   ^ `hH.  L ^ `LhH. xx^x`hH. HH^H`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. L^`LhH.,,^,`o()^`. L ^ `L.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.,,^,`o()^`. L ^ `L.  ^ `.ll^l`.<L<^<`L.  ^ `.^`.L^`L.h ^`hH.h ^`hH.h pLp^p`LhH.h @ @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PLP^P`LhH..eS} H:bJ3~0 fK\L}EHSlIJ7@v"+UP|1n>}(lB|T^>Lxg0% H`/mAAn>PELaYi {dEWfU* tfU#?Yk AlV@ 2yy7F"?n~'ye!..$^صB(BUXa4ъ+t^, t^^@>*,X 8*Jt^ Rfh7tBUX}t^ Quv@NvNv\Nv;v   !$'(/4578=CKPRT^bfiov @ "(*.FLRTblnrt~UnknownGz Times New Roman5Symbol3& z Arial"17G7G+"'!a1e3!70dwMwr 2QHXSTATUTKarolina i KasiaadcOh+'0  8 D P \hpxSTATUTTATKarolina i Kasiadaroaro Normal.dotKadc2cMicrosoft Word 9.0@0@/@:Po:@:Po:!a՜.+,0 hp|  JAG1w STATUT Tytu  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~     Root Entry F lao:1TableRWordDocument}:SummaryInformation(DocumentSummaryInformation8CompObjjObjectPool lao: lao:  FDokument Microsoft Word MSWordDocWord.Document.89q